ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:00 - 18:00
 تخریب سنگ با انفجار

تخریب سنگ با انفجار

تخریب سنگ با انفجار (خدمات حرفه‌ای + آموزش)

تخریب سنگ با انفجار یکی از روش‌های متداول و تخصصی در زمینه پاک‌سازی انواع سطوح و موانع است. در این روش لازم است که از مواد منفجره استاندارد استفاده شده و تمام این مراحل نیز باید زیر نظر یک تیم مجرب، متخصص، حرفه‌ای و همین‌طور دارای صلاحیت انجام گردد. بروز هرگونه فعالیت‌های اضافه در هنگام انجام عملیات تخریب سنگ با انفجار می‌تواند موجب خطرات بزرگ و جبران‌ناپذیر شود. در ادامه در خصوص آموزش و خدمات حرفه‌ای تخریب سنگ با انفجار بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تخریب سنگ فرایند حفاری سوراخ در یک توده سنگ در اعماق، و ایجاد فاصله برای اجازه‌دادن به مواد منفجره برای شکستن سنگ است. در این فرایند، سنگ باید به‌اندازه کافی شکسته شود تا به‌اندازه موردنظر شکسته شود. اغلب در معادن، استخراج معادن و مهندسی عمران مانند سد، تونل یا ساخت‌وساز جاده استفاده می‌شود. اما این فرایند دقیقاً چگونه کار می‌کند و شامل چه مواردی می‌شود؟

بیایید به همه چیزهایی که باید در مورد تخریب سنگ بدانید یک گذر داشته باشیم.

برای اطلاعات بیشتر در خدمات تخریب سنگ، با شماره زیر در تماس باشید:

تماس باما
کلیک کنید

تخریب سنگ با انفجار

(شاید این مقالات برایتان کاربردی باشد!)

خنثی سازی

خدمات استخر

رفع گرفتگی لوله

شستشوی فلزات

خدمات تخریب سنگ

مشاوره و کاربرد مواد شیمایی

تخریب سنگ چگونه اتفاق می‌افتد؟

اولین نکته‌ای که باید در مورد خدمات تخریب سنگ با انفجار بدانید نحوه صورت‌گرفتن آن است. به طبع، اولین مشتق برای انجام این کار مواد منفجره خواهد بود که در انواع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. قوانین کشورها در مورد بهره‌گیری از مواد منفجره برای انجام فعالیت‌های صنعتی و قانونی متفاوت است و در این مورد لازم است که شرکت مبدأ، تمامی مجوزها را دریافت کند.

ادامه مطلب
تخریب سنگ با اسید

پس از انفجار، انرژی شیمیایی از ماده منفجره آزاد می‌شود و باعث می‌شود که ماده منفجره به گازی درخشان با فشار زیاد تبدیل شود. در یک سوراخ پر متراکم، این فشار می‌تواند از 1500000 psi تجاوز کند. فشار زیاد آزاد شده همان چیزی است که ناحیه اطراف سوراخ مته را خرد می‌کند و سنگ را در معرض سطوح بالایی از تنش‌ها (و کرنش‌ها)، تنش‌ها و کرنش‌هایی قرار می‌دهد که باعث ترک‌خوردن سنگ می‌شود.

درحالی‌که تحت‌فشار است، شکاف‌های سنگ گسترش می‌یابد و سنگ جلوی سوراخ مته تسلیم شده و به سمت جلو حرکت می‌کند. اگر فاصله سوراخ تا نزدیک‌ترین سطح خیلی زیاد نباشد، سنگ جلوی سوراخ آزاد می‌شود.

آیا تخریب سنگ دقیق است؟

البته که هیچ‌گاه عملیات تخریب صددرصد دقیق نیست و به‌هرحال مشکلات و همین‌طور گره‌های خاص خود را دارد. اما درصورتی‌که توسط تیمی مجرب انجام گردد، قابل‌درک‌تر خواهد بود. در نتیجه و در جمع‌بندی این موضوع باید گفت که عملیات تخمینی و محاسباتی پیش از هر چیزی اهمیت ویژه‌ای دارد.

طراحی تخریب سنگ یک فرایند دقیق نیست، بلکه یک فرایند تکراری برای طراحی طرح سوراخ انفجار و تخمین تعداد مواد منفجره موردنیاز برای تخریب سنگ است. این فرایند نیاز به کمک و تجربه حرفه‌ای دارد؛ بنابراین می‌توان در تمامی شرایط تخریب سنگ (با درنظرگرفتن صخره‌های منحصربه‌فرد) نتیجه دلخواه را به دست آورد.

چه ماده منفجره‌ای برای تخریب سنگ استفاده می‌شود؟

در دنیا از مواد منفجره متفاوت و مختلفی برای انجام عملیات تخریب استفاده می‌شود. پیش‌ازاین در مورد تخریب سنگ با دینامیت در دیجی شیمی سرویس صحبت کردیم و همین‌طور به مقوله تخریب سنگ با اسید اشاره داشتیم. در واقع تخریب با انفجار در معادن یکی از زیرشاخه‌های مهم آن به‌عنوان خدماتی است که توسط تیم دیجی شیمی سرویس ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
تخریب سنگ با باروت⭐[خدمات حرفه ای + آموزش]

نفت کوره نیترات آمونیوم (ANFO) به‌عنوان ماده منفجره در معادن، استخراج معادن و ساخت‌وساز تونل استفاده می‌شود. نیترات آمونیوم را می‌توان حمل و ذخیره کرد و در صورت نیاز با نفت کوره مخلوط کرد. ANFO از حدود 94 درصد نیترات آمونیوم و 6 درصد نفت کوره ساخته شده است. در طول سال‌ها، مصرف مواد منفجره نیترات آمونیوم به دلیل مزیت ایمنی آن نسبت به سایر محصولات مانند دینامیت افزایش‌یافته است.

آیا تخریب سنگ دقیق است؟

تخریب سنگ چگونه انجام می‌شود؟

تخریب سنگ برای شکستن سنگ‌ها انجام می‌شود تا بتوان آنها را برای ساخت‌وساز، استخراج از طریق عملیات معدنی، یا استخراج برای پردازش استخراج کرد. این فرایند با تخلیه مواد منفجره به روشی محدود (مثلاً درپوش گلی) یا محصور شدن در یک گمانه تکمیل می‌شود. در این روش می‌توان از مواد منفجره بسته به نیاز و توان استفاده کرد. برخی مواد منفجره البته سروصدای به‌مراتب کم‌تری دارند.

چرا شرکت‌های معدنی انفجار برای تخریب را انتخاب می‌کنند؟

انفجار مقرون‌به‌صرفه‌ترین تکنیک برای شکستن سنگ است. در نتیجه انفجار، هزینه‌های کالاهای تولیدی مانند برق، ماسه، شن، بتن، آلومینیوم، مس و سایر مواد معدنی استخراج شده از زمین را کاهش می‌دهد. “اگر نمی‌توان آن را کشت، باید استخراج شود” هرگز دقیق‌تر از این نبوده است.

آیا تخریب سنگ بی‌خطر است؟

در طول سال‌ها، سازمان‌های مختلف و همین‌طور شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات و البته دانشگاه‌ها و گروه‌های خصوصی تحقیقات گسترده‌ای در مورد تخریب سنگ انجام داده‌اند.

یافته‌های تحقیقات منجر به توسعه استانداردهای ارتعاشی قابل قبولی شده است که خطر ضربه‌های خارج از محل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. سطوح ارتعاش زمین توسط قانون برای جلوگیری از آسیب‌های خارج از محل تعیین شده است و باید مانند کامیون یا اتوبوس بارگیری شده در فاصله 15 تا 30 متر باشد.

ادامه مطلب
تخریب سنگ با بلک پاور

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تخریب سنگ، تعیین دقیق محدوده‌های منطقه انفجار است. این امر به‌ویژه در سنگ‌های زمین‌شناسی آشفته که قرار است منفجر شوند صادق است. تعیین محدوده منطقه انفجار اولین گام در تضمین ایمنی است. اپراتورهای مین با داشتن یک سیستم امنیتی منطقه انفجار از صدمه به افراد یا آسیب به تجهیزات در هنگام انفجار برنامه‌ریزی‌شده جلوگیری می‌کنند. بیشتر حوادث انفجار در حین انفجار برنامه‌ریزی‌شده رخ می‌دهد و به دلیل امنیت ناکافی منطقه انفجار است.

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی امروزی در صنعت مهندسی عمران، اپراتورها اکنون می‌توانند مناطق انفجار را از راه دور با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کاوش کنند.

بهترین شرکت انفجار سنگ و صخره

درصورتی‌که به دنبال انتخاب یک شرکت مجری طرح به‌عنوان برنامه‌ریز و ارائه‌دهنده خدمات انفجار صخره‌ها، سنگ‌ها و بافت‌های مقاوم هستید، می‌توانید از خدمات ویژه مجموعه دیجی شیمی سرویس استفاده کنید. این پلتفرم با درنظرگرفتن و رعایت تمامی جوانب ایمنی و قانونی، در کنار شماست تا در بهترین حالت و در صورت نیاز، تمامی مراحل را زیر نظر یک تیم باتجربه و متخصص انجام دهید.

تخریب سنگ با انفجار در حال حاضر از جمله متداول‌ترین روش‌های ازبین‌بردن سدها و موانع در دنیا می‌باشد که به‌کرات توسط کارخانه‌ها، مجموعه‌ها، نهادهای دولتی و سازمان‌های کشف و… مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خدمات تخریب سنگ، بتن، سوراخکاری و استخراج سنگ از معادن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.